17 травня 2020 р.

Контрольна робота . Займенник 6 клас

Клас______ Прізвище, ім`я ____________________________________ Дата__________ Оцінка_______ Варіант 1

Контрольна робота . Займенник

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його

1.Укажіть рядок, у якому  всі займенники належать до одного розряду. (1 бал)

а) такий, той, який, себе

б) будь-який, хто-небудь, хтось, щось

в)інший, ніякий, котрий, чий

г) мій, сам, всякий, вони

 

2. Заперечні та неозначені займенники утворилися від.(1 бал)


а)особових

   б)вказівних

   в)питальних

   г)означальних


 

3.Укажіть рядок, у якому всі займенники відмінюються як прикметники твердої групи. (1 бал)

а)наш, їхній, я, себе, ніхто

б) кожний, жодний, всякий, інший

в) хто, ти, ваш, вона, ніякий

г)що, який, котрий, ви, він

 

4.Укажіть займенник, який НЕ має Н.в., роду, числа. (1 бал)

а)щось

б)хто

в)себе

г)ніякий

 

5.Укажіть префікси, за допомогою яких утворюються неозначені займенники, що пишуться через дефіс. (1 бал)

а)пра-, су-, без-

б)за-, по-, пре-

в)казна-, хтозна-, будь-

г)ви-, від-, до-

 

6.Укажіть рядок, у якому всі заперечні займенники пишуться з НІ разом. (1 бал)

а)ні/на/що, ні/який, ні/хто

б)ні/кого,  ні/якого, ні/чим

в)ні/з/чим, ні/для/кого, ні/що

г)ні/про/що, ні/ким, ні/скільки

 

Прочитайте текст. Виконайте завдання 7,8 до нього

(1)Умовилися ми з Василем піти рибалити. (2)Обіцяв мій малий приятель раненько до мене зайти, та щось його немає. (3)Аж ось хто-сь постукав у двері. (4)Який же це був цікавий день: наловили ми окунів, зварили юшку. (За О. Копиленком).

 

 

 

7. Укажіть речення, у якому допущено помилку при написанні займенника.  (1 бал)

 

        А 1                      Б 2                     В 3                         Г 4

 

   8.Укажіть речення, у якому вжито відносний займенник. (1 бал)

     А 1                        Б 2                      В 3                         Г 4

  

   У завданнях 9 -11 необхідно встановити відповідність інформації. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

 

9. Установіть відповідність між відмінковою формою займенника та відмінком. (4 бали)

1 деякого                                   А Н.в.

 2 на деякому                           Б Р.в.

3 деяким                                    В Д.в.

4 деякому                                  Г Ор.в.

                                                    Д М.в.

 

10.Установіть відповідність між виділеним займенником та розрядом, до якого  належить.(4 бали)

1  Що тобі не мило, другові не зич (Нар.творч.)                                                                 А вказівний

2   З дурнем дружити – свій розум тратити (Нар. творч)                                                  Б заперечний

3   Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже (Нар.творч.)                         В присвійний

4   Не край, Боже, нічим, як другом лихим(Нар.творч.                                                     Г неозначений                                                                 

                                                                                                                                                          Д особовий

 

11. Установіть відповідність між виділеним займенником та його синтаксичною роллю.

1 Посієш казна-що виросте абищо (Нар.творч.)                                                        А підмет

2  На абиякі пиріжки зійдуться дружки (Нар.творч)                                                  Б присудок 

3  Будь-хто добра не знатиме, як матір зневажатиме (Нар.творч.)                       В додаток       

4   Я з тої дивної країни, що має бозна-скільки літ  (О.Довгий)                               Г означення

                                                                                                                                                   Д обставина

 

 Виконайте завдання  12 на спеціально відведених для цього рядках та виділіть словотворчі префікси та суфікси

12. Виправте неточність у вживанні займенників.

Син розповідав про друга. Він учився у вузі.

Запишіть займенники, розкриваючи дужки. Укажіть відмінки займенників та виділіть словотворчі префікси й суфікси.

(Де)чого, (ні)ким, ні(про)кого, казна(з)чим, (аби)чиїм, хтозна(на) кому, хто(сь), (будь)якому.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Клас______ Прізвище, ім`я ____________________________________ Дата__________ Оцінка_______ Варіант 2

Контрольна робота . Займенник

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його

1.Укажіть рядок, у якому  всі займенники належать до одного розряду. (1 бал)

а) собі, твій, мого, цей

б) абищо, дехто, казна-що, бозна-чий

в) скільки, стільки, хтозна-який, ніякий

г) чий, який, нічий, цей

 

2. Займенники хто, що, який, чий, скільки є відносними, коли вони(1 бал)


а)вживаються для зв’язку частин складного речення

   б)вказують на відношення до діючої особи

   в)вказують на неозначену (невідому) особу, предмет, ознаку, кількість

   г) вживаються для утворення питальних речень

 

3.Укажіть рядок, у якому всі займенники відмінюються як прикметники твердої групи. (1 бал)

а)мій, себе, ця, я

б) той, такий, який, наш

в) ти, моя, що-небудь, чийсь, ніхто

г) вона, дехто, ніскільки, сам, абищо

 

4.Форми Н.в., а також роду та числа НЕ має займенник. (1 бал)

а)хтось

б)стільки

в)себе

г)хтозна-який

 

5.Укажіть суфікс, за допомогою якого утворюються неозначені займенники, що пишуться через дефіс. (1 бал)

а) –оньк-

б) –ськ-

в) -небудь

г)-ість-

 

6.Укажіть рядок, у якому всі заперечні займенники пишуться з НІ окремо. (1 бал)

а)ні/хто, ні/чим, ні/до/кого

б)ні/про/що,  ні/перед/ким, ні/від/чого

в)ні/чийому, ні/в/кого, ні/котрий

г)ні/скільки, ні/з/чим, ні/що

 

Прочитайте текст. Виконайте завдання 7,8 до нього

(1)      Ще здалеку нас перестрів Букет. (2)Метрів сто він біг назустріч машині й гавкав, аж вищав від злості. (3)Хто ж це насмілився їхати по цій дорозі? (4)Цей добрий сторож ні кого близько не підпускав до садиби. (За О. Копиленком)

 

 

 

7. Укажіть речення, у якому допущено помилку при написанні займенника.  (1 бал)

 

        А 1                      Б 2                     В 3                         Г 4

 

   8.Укажіть речення, у якому вжито вказівний займенник. (1 бал)

     А 1                        Б 2                      В 3                         Г 4

  

   У завданнях 9 -11 необхідно встановити відповідність інформації. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

 

9. Установіть відповідність між відмінковою формою займенника та відмінком. (4 бали)

1 нашого                                  А Н.в.

 2 на нашому                           Б Р.в.

3 нашим                                   В Д.в.

4 наш                                         Г Ор.в.

                                                    Д М.в.

 

10.Установіть відповідність між виділеним займенником та розрядом, до якого  належить.(4 бали)

1  Сміх краще лікує, ніж усі ліки(Нар.творч.)                                                                 А питальний

2   Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив (Нар. творч)                         Б заперечний

3   У кого що болить, той про те й гомонить (Нар.творч.)                                           В відносний

4   Здоров'я не вродить – ніхто не нагородить  (Нар.творч.)                                      Г означальний                                                                

                                                                                                                                                     Д особовий

 

11. Установіть відповідність між виділеним займенником та його синтаксичною роллю.

1 Хтозна в кого не проси, будь-кого не перепрошуй  (Нар.творч.)                                          А підмет

2  Ніхто не знає, хто що гадає (Нар.творч)                                                                                       Б присудок 

3  Випробувана сироватка краща, ніж бозна-який кисляк (Нар.творч.)                                  В додаток       

4   Це весна, що на землі бувала хтозна-скільки років і століть  (М.Рильський)                    Г означення

                                                                                                                                                                      Д обставина

 

 Виконайте завдання  12 на спеціально відведених для цього рядках та виділіть словотворчі префікси та суфікси

12. Виправте неточність у вживанні займенників.

Оля зустріла знайому. Вона засоромилася.

Запишіть займенники, розкриваючи дужки. Укажіть відмінки займенників та виділіть словотворчі префікси й суфікси.

(Аби)чим, (ні)скільки, ні(про)що, хтозна(від)чого, (де)чого, аби(з) ким, (ні)хто, що(сь).

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 


 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури в закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році

    Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури в закладах загаль ної середньої освіти у 2020/2021 на...