17 травня 2020 р.

Контрольна робота 5. Гумористичні твори. Л.Глібов, С.Руданський, П.Глазовий 6 клас

Клас______Прізвище, ім`я ___________________________Дата________Оцінка_______        Варіант 1

Контрольна робота 5. Гумористичні твори. Л.Глібов, С.Руданський, П.Глазовий

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його

1.Л.Глібов працював у гумористичному жанрі     (1 бал)

А гумореска                            Б анекдот                            В байка                         Г співомовка

 

2.Назвіть твір, у якому основною думкою думкою є «Найлучше жити, як милосердний Бог дає».(1 бал)

А «Добре торгувалось» С.Руданського                                             В «Еволюція» П.Глазового

Б «Жаба і Віл» Л.Глібова                                                                        Г «Муха і Бджола» Л.Глібова

 

3.Яке із поданих нижче народних прислів’їв  розкриває ідейний зміст твору «Муха і Бджола» Л.Глібова?

(1 бал)

А Беруть завидки на чужі пожитки

Б Здогадався цуцик, як хвіст одпав

В Де кисіль – там я й сів, де пиріг – там я й ліг

Г Пальця до рота не клади, бо відкусить

 

4.Укажіть твір П.Глазового, у якому основною думкою є те, що мова – духовна скарбниця українця; думка гостей-канадців, що українці вже не говорять рідною мовою, не виправдалася. (1 бал)

А «Найважча роль»                                                          В «Кухлик»

Б «Еволюція»                                                                      Г «Заморські гості»

 

5.Назвіть художні засоби, що використані в рядках: Бо на солодку похвалу/ Не тільки мухи ловляться.

(1 бал)

А метафора, гіпербола                                                            В епітет, інверсія

Б епітет, антитеза                                                                      Г епітет, метафора

 

6. Байка має всі особливості, ОКРІМ (1 бал)

А розповідь про подію

Б невелика кількість дійових осіб

В алегорична спрямованість

Г немає розподілу на дві частини: розповідну та повчальну

 

У завданні 7 необхідно встановити правильну послідовність подій. Записати літери, якими позначено подію

7. Установіть послідовність подій у байці Л.Глібова «Щука» (1 бали)

А винесення вироку Щуці                                                                    В звинувачення Щуки у злочинах

Б визначення суддівського складу                                                    Г у суд на Щуку надійшла скарга

 

У завданнях 8,9 необхідно встановити відповідність інформації. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

 

 

 

 

8. Установіть відповідність між поняттям та його визначенням. (2 бали)

1 співомовка                        А доброзичливо-глузливе ставлення до чого-небудь, спрямоване на викриття вад

2 гумор                                  Б повчальна частина байки

3 алегорія                              В непрямий порядок слів у реченні

4 мораль                                Г короткий гумористичний вірш, часто побудований на якомусь народному

                                                 анекдоті, дотепі, приказці чи казковому мотиві

                                                 Д спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні

                                                 реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з

                                                 відповідними асоціаціями       

 

9. Установіть відповідність між рядком з твору та його назвою. (2 бали)

1 «Розбиратися у людях/Перше діло наше».                                             А «Еволюція» П.Глазового

2 «Не можна в двері – я в кватирку/ Або пролізу                                     Б «Заморські гості» П.Глазового

 В іншу дірку - / І зась усім!                                                                              В «Бджола і Муха» Л.Глібова

 3 «Реготять купці дурнії,/ А він тільки сплюне/                                         Г «Жаба і Віл» Л.Глібова

Та й до другої крамниці,/ Багатшої суне».                                                   Д «Добре торгувалось» С.Руданського

  4 «Чи то правда, що від мавпи/ - Походить людина?» 

 

Завдання 10 потребує короткої відповіді

10.Дайте визначення поняття. (1 бал)

Інверсія – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                    

Завдання 11 потребує розгорнутої відповіді

11.  Назвіть риси характеру українців, які дають їм можливість гідно виходити з неприємних ситуацій. Наведіть приклади творів. (3 бали)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                               

 

 

 

         

 

 

 

 

 

Клас______Прізвище, ім`я ____________________________Дата________Оцінка_____              Варіант 2

Контрольна робота 5. Гумористичні твори. Л.Глібов, С.Руданський, П.Глазовий

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його

1.С.Руданський працював у гумористичному жанрі     (1 бал)

А гумореска                           Б анекдот                            В байка                         Г співомовка

 

2.Назвіть твір, у якому основною думкою думкою є Як не мудруй, а правди ніде діти. Кінців не можна приховать.(1 бал)

А «Добре торгувалось» С.Руданського                                             В «Еволюція» П.Глазового

Б «Жаба і Віл» Л.Глібова                                                                        Г «Щука» Л.Глібова

 

3.Яке із поданих нижче народних прислів’їв  розкриває ідейний зміст твору «Запорожці у короля» С.Руданського?

(1 бал)

А Чужому лихові не смійся

Б Купив би й село, та грошей голо

В Перемагай труднощі розумом, а небезпеку - досвідом

Г Лихий лихого здалека бачить

 

4.Укажіть твір П.Глазового, у якому говориться, що знання рідної мови є ознакою культурної людини, яка поважає себе і народ. (1 бал)

А «Еволюція»                                                          В «Заморські гості»

Б «Найважча роль»                                                Г «Похвала»

 

5.Назвіть художні засоби, що використані в уривку: За дивну талію твою/ І за гарненькі ніжки / Я все покинув би й пішов / Хоч на край світу пішки. (1 бал)

А метафора, гіпербола                                                            В епітет, інверсія

Б епітет, антитеза                                                                      Г епітет, гіпербола

 

6. Співомовка має всі особливості, ОКРІМ (1 бал)

А невеликий за обсягом сюжетний вірш

Б гумористично-сатиричний зміст

В виникнення на основі обробки народних анекдотів, казок, приказок

Г подія зображується у подробицях, дія розвивається повільно

 

У завданні 7 необхідно встановити правильну послідовність подій. Записати літери, якими позначено подію

7. Установіть послідовність подій із твору  «Муха і Бджола» (1 бали)

А непрохану Муху скрізь женуть так само, як і непроханих людей

В розповідь про спосіб життя Бджоли й Мухи                                                     

Г Муха побачила Бджолу й запропонувала їй розважитися

 

У завданнях 8,9 необхідно встановити відповідність інформації. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

 

8. Установіть відповідність між поняттям та його визначенням. (2 бали)

1 гумореска                          А невеликий віршований, прозовий чи драматичний твір із комічним сюжет,

2 сатира                                 жартівливою тональність

3 байка                                   Б повчальна частина байки

4 інверсія                               В непрямий порядок слів у реченні

                                                 Г гостра критика чогось, окремих осіб, людських груп чи суспільства з

                                                 висміюванням, а то й гнівним засудженням вад негативних явищ

                                                 Д невеликий алегоричний, здебільшого віршований твір

                                                 повчального змісту       

 

9. Установіть відповідність між рядком з твору та його назвою. (2 бали)

1 «Я вгавав, що ви культурні,/ Благородні люди,/                                      А «Жаба і Віл» Л.Глібова

Бо шпана по-українськи / Розмовлять не буде».                                         Б «Заморські гості» П.Глазового

 2 «Такої гарної години/ Ніколи не втеряю я:/                                              В «Бджола і Муха» Л.Глібова

    І їм, і ласую доволі, - / Не те, що клопоти у полі/                                      Г «Запорожці у короля» С.Руданського

    І праця бідная твоя!».                                                                                        Д «Добре торгувалось» С.Руданського

  3 «В найбагатшії крамниці / Два купці сиділо,/

     І туди чумак заходить / З мазницею сміло» 

  4 «Який здоровий, моя ненько!/ Ну що, сестрице, як

     надмусь, / То й я така зроблюсь?»

 

Завдання 10 потребує короткої відповіді

10.Дайте визначення поняття. (1 бал)

Алегорія – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                   

Завдання 11 потребує розгорнутої відповіді

11.  Визначте, які вади суспільства та риси характеру людини засуджуються у вивчених гумористичних творах. Наведіть приклади. (3 бали)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                               

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури в закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році

    Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури в закладах загаль ної середньої освіти у 2020/2021 на...