Клас______Прізвище,
ім`я ___________________________Дата________Оцінка_______ Варіант
1
Контрольна
робота 5. Гумористичні
твори. Л.Глібов, С.Руданський, П.Глазовий
Завдання 1-6 мають
по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть
правильний варіант та позначте його
1.Л.Глібов працював у
гумористичному жанрі (1 бал)
А гумореска
Б анекдот В байка Г співомовка
2.Назвіть твір, у якому
основною думкою думкою є «Найлучше жити,
як милосердний Бог дає».(1 бал)
А «Добре торгувалось» С.Руданського В
«Еволюція» П.Глазового
Б «Жаба і Віл» Л.Глібова
Г «Муха і Бджола» Л.Глібова
3.Яке із поданих нижче
народних прислів’їв розкриває ідейний
зміст твору «Муха і Бджола» Л.Глібова?
(1 бал)
А Беруть завидки на чужі пожитки
Б Здогадався цуцик, як хвіст одпав
В Де кисіль – там я й сів, де пиріг – там я й ліг
Г Пальця до рота не клади, бо відкусить
4.Укажіть твір П.Глазового, у
якому основною думкою є те, що мова – духовна скарбниця українця; думка
гостей-канадців, що українці вже не говорять рідною мовою, не виправдалася. (1
бал)
А «Найважча роль» В
«Кухлик»
Б «Еволюція»
Г «Заморські гості»
5.Назвіть художні засоби, що
використані в рядках: Бо на солодку похвалу/ Не тільки мухи ловляться.
(1 бал)
А метафора, гіпербола
В епітет, інверсія
Б епітет, антитеза
Г епітет, метафора
6. Байка має всі особливості,
ОКРІМ (1 бал)
А розповідь про подію
Б невелика кількість дійових осіб
В алегорична спрямованість
Г немає розподілу на дві частини: розповідну та повчальну
У завданні 7 необхідно встановити правильну послідовність подій.
Записати літери, якими позначено подію
7. Установіть послідовність
подій у байці Л.Глібова «Щука» (1 бали)
А винесення вироку Щуці
В звинувачення Щуки у злочинах
Б визначення суддівського складу
Г у суд на Щуку надійшла скарга
У завданнях 8,9 необхідно встановити відповідність інформації. До
кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
8. Установіть відповідність
між поняттям та його визначенням. (2 бали)
1 співомовка
А доброзичливо-глузливе ставлення до чого-небудь, спрямоване на викриття
вад
2 гумор
Б повчальна частина байки
3 алегорія В непрямий порядок слів у
реченні
4 мораль
Г короткий гумористичний вірш, часто побудований на якомусь народному
анекдоті, дотепі, приказці чи казковому мотиві
Д спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на
приховуванні
реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з
відповідними
асоціаціями
9. Установіть відповідність
між рядком з твору та його назвою. (2 бали)
1 «Розбиратися у людях/Перше діло наше». А
«Еволюція» П.Глазового
2 «Не можна в двері – я в кватирку/ Або пролізу Б
«Заморські гості» П.Глазового
В іншу дірку - / І зась
усім!
В «Бджола і Муха» Л.Глібова
3 «Реготять купці дурнії,/ А він
тільки сплюне/ Г
«Жаба і Віл» Л.Глібова
Та й до другої крамниці,/ Багатшої суне». Д
«Добре торгувалось» С.Руданського
4 «Чи то правда, що від мавпи/ - Походить
людина?»
Завдання 10 потребує короткої відповіді
10.Дайте визначення поняття.
(1 бал)
Інверсія – це
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 11 потребує розгорнутої відповіді
11. Назвіть риси характеру українців, які дають
їм можливість гідно виходити з неприємних ситуацій. Наведіть приклади творів.
(3 бали)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Клас______Прізвище,
ім`я
____________________________Дата________Оцінка_____ Варіант 2
Контрольна
робота 5. Гумористичні
твори. Л.Глібов, С.Руданський, П.Глазовий
Завдання 1-6 мають
по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть
правильний варіант та позначте його
1.С.Руданський працював у
гумористичному жанрі (1 бал)
А гумореска
Б анекдот
В байка Г
співомовка
2.Назвіть твір, у якому
основною думкою думкою є Як не мудруй, а правди ніде діти. Кінців не можна приховать.(1 бал)
А «Добре торгувалось» С.Руданського В
«Еволюція» П.Глазового
Б «Жаба і Віл» Л.Глібова
Г
«Щука» Л.Глібова
3.Яке із поданих нижче
народних прислів’їв розкриває ідейний
зміст твору «Запорожці у короля» С.Руданського?
(1 бал)
А Чужому лихові не смійся
Б Купив би й село, та грошей голо
В Перемагай труднощі розумом, а небезпеку - досвідом
Г Лихий лихого здалека бачить
4.Укажіть твір П.Глазового, у
якому говориться, що знання рідної мови є ознакою культурної людини, яка
поважає себе і народ. (1 бал)
А «Еволюція»
В «Заморські
гості»
Б «Найважча роль» Г «Похвала»
5.Назвіть художні засоби, що
використані в уривку: За дивну талію твою/ І за гарненькі ніжки / Я все покинув би й пішов /
Хоч на край світу пішки. (1 бал)
А метафора, гіпербола
В епітет, інверсія
Б епітет, антитеза
Г епітет, гіпербола
6. Співомовка має всі
особливості, ОКРІМ (1 бал)
А невеликий за обсягом сюжетний вірш
Б гумористично-сатиричний зміст
В виникнення на основі обробки народних анекдотів, казок, приказок
Г подія зображується у подробицях, дія розвивається повільно
У завданні 7 необхідно встановити правильну послідовність подій.
Записати літери, якими позначено подію
7. Установіть послідовність
подій із твору «Муха і Бджола» (1 бали)
А непрохану Муху скрізь женуть так само, як і непроханих людей
В розповідь про спосіб життя Бджоли й Мухи
Г Муха побачила Бджолу й запропонувала їй розважитися
У завданнях 8,9 необхідно встановити відповідність інформації. До
кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
8. Установіть відповідність
між поняттям та його визначенням. (2 бали)
1 гумореска
А невеликий віршований, прозовий
чи драматичний твір із комічним сюжет,
2 сатира
жартівливою тональність
3 байка
Б повчальна частина байки
4 інверсія В непрямий
порядок слів у реченні
Г гостра критика чогось, окремих осіб, людських груп чи суспільства з
висміюванням, а то й гнівним засудженням вад негативних явищ
Д невеликий алегоричний, здебільшого віршований твір
повчального змісту
9. Установіть відповідність
між рядком з твору та його назвою. (2 бали)
1 «Я вгавав, що ви культурні,/ Благородні люди,/ А «Жаба і Віл» Л.Глібова
Бо шпана по-українськи / Розмовлять не буде». Б «Заморські гості» П.Глазового
2 «Такої гарної години/ Ніколи
не втеряю я:/ В «Бджола і Муха»
Л.Глібова
І їм, і ласую доволі, - / Не
те, що клопоти у полі/ Г «Запорожці у короля» С.Руданського
І праця бідная твоя!». Д «Добре торгувалось» С.Руданського
3 «В найбагатшії крамниці / Два
купці сиділо,/
І туди чумак заходить / З
мазницею сміло»
4 «Який здоровий, моя ненько!/
Ну що, сестрице, як
надмусь, / То й я така
зроблюсь?»
Завдання 10 потребує короткої відповіді
10.Дайте визначення поняття.
(1 бал)
Алегорія – це
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 11 потребує розгорнутої відповіді
11. Визначте, які вади суспільства та риси
характеру людини засуджуються у вивчених гумористичних творах. Наведіть
приклади. (3 бали)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар